wtorek, 2 sierpnia 2016

PERSKIE DYWANY / PERSIAN CARPETS

Kilka sezonów temu bardzo silnym trendem były skóry na podłodze w roli dywanu. Najczęściej naturalne, cielęce lub farbowane tak, by przypominały zebrę. Potem przyszedł czas na masową fascynację marokańskimi dywanami Beni Qurain. Te, choć obecne na każdym blogu wnętrzarskim (również i moim - klik) były jeszcze do niedawna dość trudno dostępne w Polsce. 
Ostatnio zostałam zapytana jakie dywany są teraz najmodniejsze. Nie lubię określenia "modny" w kontekście wnętrz, wolę "popularny" lub "powszechny". A więc jakie dywany wkrótce podbiją nasze serca? Wrócimy do klasyki, czyli do kilimów o orientalnym wzorze. Centralne medaliony otoczone wierzbami płaczącymi, arabeski i cyprysy - to najbardziej pożądane elementy zdobnicze. Pamiętajcie, że jeden perski dywan w pomieszczeniu wygląda świetnie, ale kilka - jeszcze lepiej! Zwłaszcza, gdy położone są tak, aby na siebie nachodziły. Zdradzę Wam, że osobiście jestem zauroczona tymi dywanami i chciałabym, żeby kilka sztuk w odcieniach czerwieni pojawiło się wkrótce w moim domu.
A jakie jest Wasze zdanie - lubicie?

Miłego dnia!

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dominika, a dla mnie kiedyś były obojętne, natomiast teraz - lubię i podziwiam :) 💙

      Usuń
  2. U mnie też wracają:) Mam z nimi tylko jeden problem. Nie znoszę czerwonego:), a bez czerwieni wybór mniejszy:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylwia, jeszcze do niedawna unikałam czerwonego, ale wszystko się zmienia. W tej chwili jestem zafascynowana tym kolorem ❤️ Także mi pasują czerwone dywany.
      Gdyby odrzucić spośród oryginalnych te z czerwienią to wybór rzeczywiście pozostaje niewielki.

      Usuń
  3. Widziałam w Ikei te dywany. Piękne, ale ceny są bardzo wysokie.
    Pozdrawiam - Ilona

    OdpowiedzUsuń